woensdag 17 december 2008

156. Op stap met een hyves-vriendin


Gisteren ben ik uitgebreid de stad in geweest om kerstinkopen te doen. Het gehele huispersoneel van Palais des Versailles wordt namelijk ieder jaar getrakteerd op een attentie. Dat kan variëren van een eenvoudig parfum uit de 'nouveaux collection' van de modernere winkels, of een degelijk stuk wapentuig met kruit voor de mannen. De dames zijn meestal verzot op heerlijke luchtjes. De mannen, die mogen namelijk graag, zo aan het eind van het jaar, wat afschieten. Om mij bij deze inkopen wat te helpen, ben ik op stap geweest met één van mijn hyves-vriendinnen. Natuurlijk moesten we samen even 'vereeuwigd' worden. Als bewijs daarvan stuurde ze mij deze prachtige foto toe! Zoals je kunt zien is zij nog wel een 'half kopje' kleiner dan ik, terwijl men zich ijverig afvraagt of ik wel tot de 'groten der aarde' mag worden gerekend. Hoe dan ook, de geste om samen met haar op de foto te gaan, vond ik alleraardigst.

Zoals gebruikelijk zal rond de komende periode het paleispersoneel met verlof zijn, waardoor ik mij weemoedig in één van de vertrekken moet terugtrekken. Misschien zal ik aankloppen bij de slaapkamer van Marie Antoinette. Zij heeft een veel breder bed dan ik. Wellicht dat mijn Marie Antoinette mij nog wat gezelschap kan komen bieden, want anders weet ik natuurlijk ook niet wat ik al die dagen moet doen... Zij is namelijk zeer bekoorlijk en 'aantrekkelijk', dus hoop ik ook dat ik ze zover zal krijgen ook wat 'uit te trekken'. Aan het begin van het nieuwe jaar zal ik verslag doen van onze escapades, wetenswaardigheden en tijdverdrijving.
Vervolgens zal ook het Palais des Versailles ontdaan moeten worden van de vele guirlandes. Ook de grote boom in de entrée wordt geheel afgetuigt. Met de manschappen van de cavalerie zal deze worden afgevoerd voor verbranding.

Ik wens al mijn trouwe hyves-vrienden en -vriendinnen een Prettig Kerstfeest en een Gelukkig Nieuwjaar!

Joyeux Noel et une Bonne Année!
Au revoir!
Napoléon.


Le Père Noël ne fait jamais de réveillon dans sa maison,
car il rentre au mois de mai ; ce n'est plus la saison.

Francis Blanche




Met dank aan P.
Napoléon, 17 december 2008
Matti, 17 december 2008
Gepubliceeerd op http://napoleon1813.hyves.nl
_____________________________________

11 Hyvers respecteren dit
  • Edwin
  • Ellen
  • Petra
  • Wienie
  • Wil
  • Jolien
  • Tolletje
  • Machgyel Adryaenssen de Ruyter

    Admirael








    Saluut
    17 dec 2008, 21:21
  • Mieke

    Mieke

    Mon chere,

    Joyeux Noël et une Bonne Année
    17 dec 2008, 21:55
  • Tolletje

    Tolletje

    Prettige dagen toegewenst in alle eenvoud.

    Hoe is eigenlijk het dinner in Uwer huize verlopen?
    17 dec 2008, 22:43
  • Wil

    Leeuwinnetje

    Ook mijn wens voor u is dat u fijne kerstdagen beleefd en ook dat het einde van het oude jaar ene geweldige start mag opleveren voor het nieuwe jaar!
    18 dec 2008, 00:53
  • Maarten

    Maarten

    Merci bien et vous aussi! A bientot ...
    21 dec 2008, 01:54
  • Gershon

    Gershon

    Joyeux Noël et une nouvelle année heureuse!
    21 dec 2008, 10:39
  • Wienie

    Wienie

    Ik wens jou ook hele fijne dagen en hoop dat je Marie Antoinette gezelschap mag houden!:-$
    21 dec 2008, 10:43
  • Petra

    Petra

    Joyeux Noël et une Bonne Année
    xxx Petra
    21 dec 2008, 10:45
  • Jolka

    Jolka

    Hele fijne feestdagen en een geweldig 2009!

    ...enne... die dame naast u op de foto... ja, daar blijf je mee lachen... ik weet er alles van!!
    21 dec 2008, 13:27
  • Ellen

    Ellen

    Pareillement! (k)
    21 dec 2008, 19:12

Geen opmerkingen: